Portré
Horváth Csaba
Életrajz
koreográfus, a Krétakör HazámHazám előadásának alkotótársa volt.
A Forte Társulat megalapítója és vezetője
A Táncművészeti Főiskola elvégzése után a Honvéd Együttes szólistája, majd a Tranzdanz, később pedig a Sámán Színház művésze.
Első önálló koreográfiája, a Duhaj - melyben táncol is - Herald Angel díjas lesz Edinburgh-i Fringe Fesztiválon, és a Veszprémi Összművészeti Fesztivál előadói díját is megkapja.
Elvégzi Színház és Filmművészeti Egyetem Koreográfus Szakát, de már előtte olyan jelentős alkotásokat hoz létre, melyek rendre megnyerik a rangosabb hazai és nemzetközi fesztiválokat. Nyolc alkalommal nyer díjat Veszprémben, ezek között van előadói, zenei, de fődíjak is. (többek között megkapja a Szarajevói Fesztivál fődíját, a Kortárs Táncfesztivál, a Kairói Kísérleti Színházak Nemzetközi Fesztiválja, a Soros Stúdiószínházi Fesztivál, a Krakkói Nemzetközi Táncfesztivál, a Budapesti és Szegedi Stúdiószínházak Fesztivál díjait, de Budapest Főváros Önkormányzata is kitünteti munkáit.)
Együtt dolgozik Min Tanakával, a világhírű japán butoh mesterrel a Cédrus című előadásban; nagy vihart kavar Bartók: Csodálatos mandarin című művére komponált koreográfiájával; egyéni hangvételű munkáit folyamatos szakmai érdeklődés kíséri.
Sokat jár külföldön vendégkoreográfusként. Kurzusokat vezet a Harvard Egyetem dráma tagozatán Bostonban. Rendszeresen dolgozik az American Repertory Theatre-ben.
1999-2006 Közép-Európa Táncszínház művészeti vezetője
2006 megalapítja a Fortedanse Társulatot (Forte Társulat), melynek azóta is művészeti vezetője
2006-2008 a Debreceni Csokonai Színház Tánctagozat vezetője
2009 ősze óta a Színház-és Filmművészeti Egyetemen induló színházrendező-fizikai színházi koreográfus osztály osztályfőnöke
Művei, díjak, részletek:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Horv%C3%A1th_Csaba_%28koreogr%C3%A1fus%29

Képsorozatok
-
Interjúk
„A művészet természetéből adódik, hogy egy művész mindig ellenzékben van, mert kritikus”
A Stúdió K Színház egy brand. Bárki, aki elmegy megnézni egy előadásukat, tudja, hogy nem igazán foghat mellé, mert a színészek, a közeg, az ottani légkör sugározza a professzionalizmust. Barna Zsombor -
Interjúk
Miről álmodik a színigazgató?
Megszoktuk, hogy a Játékszín előadásaira nehezen lehetett jegyet kapni, megkérdeztem tehát Bank Tamást, az igazgatót, hogyan látja a színház helyzetét napjainkban. Lovas Ildikó -
Interjúk
„Élvezem, hogy nem a 3. emeleti szobámból látok rá a színház működésére, hanem a legfontosabb szögből: a színpadon állva.”
A Vígszínház évadzáró bemutatója Valló Péter rendezésében Mary Chase vígjátéka, a Barátom, Harvey. A láthatatlan, több mint 2 méteres nyúl Elwood bácsi életét teszi boldoggá, akit Rudolf Péter alakít. A Vígszínház igazgatója ebben a szerepben áll először színpadon az általa vezetett intézményben. Közben a napi ügymenet mellett a jövő évadot is tervezni kell. Tud ebben segíteni Harvey? Rudolf Péterrel beszélgettünk. Farkas Éva