Színházak
Székesfevérvári Vörösmarty Színház Pelikán Terem
- 2019/2020
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2010/2011
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
Gabriel García MárquezSzáz év magány
- Ursula IguaránDrahota Andrea
- José Arcadio BuendiaBata János
- AurelianoHorváth Virgil
- AmarantaVáradi Eszter Sára
- ArcadioGulyás Hermann Sándor
- RebecaBrunner Márta
- MelchiadesGerner Csaba
- Pilar TeneraNagy Adrienn
- Pietro CrespiKeller János
- Artemio CruzVárfi Sándor
- Antonio atyaBudaházy Árpád
Továbbá:
Cserta Gábor és Krajcsi Nikolette
Cserta Gábor és Krajcsi Nikolette
- rendezőRéczei Tamás
- díszlettervezőDaróczi Sándor e.h.
- jelmeztervezőPető Beatrix
- zeneDöme Zsolt
- a rendező munkatársaVári János
Kérdés nélkül a világirodalom legegyetemesebb családregénye, pedig ebben a műfajban azért kipróbálta már magát egy-két óriás: Thomas Mann és Salman Rushdie mellett Nádas Péter és Esterházy Péter jut eszünkbe hirtelen. Amellett, hogy különösebb képzelőerő nélkül is magunkénak érezhetjük egy nevenincs dél-amerikai falu, Macondo lakosainak sorsát és problémáit, mindezt ráadásul öt generáción keresztül, roppant fontos újításokat köszönhetünk a Száz év magány-nak. Soha nem látott teljességében mutatkozik meg a spirális regényforma - a történések folyamatosan önmagukba fordulnak vissza, egy kicsit eltérés azonban mindig akad, ez pedig lehetővé teszi, hogy az önismétlés mellett beszélhessünk kezdetről és végről is. Vélhetően a szélesebb olvasóközönség kimutatható része a regény kapcsán hallott először az obskúrusnak tetsző mágikus realizmus irányzatáról, vagy hogy egy tágabb kategóriát vegyünk, magáról az irodalmi posztmodernről. Mindenekfelett azonban ott van a magány, mely a huszadik század talán legihletettebb témája, s melyet Musil, Sartre, Proust és Kafka már olyan mértékben szedett ízeire, hogy nem gondoltuk volna: létezik egy kevésbé direkt, egy kevésbé befelé forduló, egy kevésbé önmarcangoló magányábrázolás is. Mindennek ellenére Márquez fogalmazza meg a legegyértelműbben, hogy a magány nem lelkiállapot, még csak nem is a létünket befolyásoló sorsfordulat, hanem egész egyszerűen választás, a modernen túli ember talán egyetlen fontos választása.
2006. 10. 15.
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!