Színházak
Weöres Sándor Színház Márkus Emília Terem
Örkény IstvánTóték
- ŐrnagySzabó Tibor
- TótBajomi-Nagy György
- TótnéNémeth Judit
- ÁgikaCsonka Ibolya
- A postásEndrődy Krisztián
- Gizi Gézánéegy rossz hírű nőVlahovics Edit
- rendezőIvo Krobot
- díszlettervezőHorgas PéterBiczó-Takács Lilla
- jelmeztervezőBerzsenyi Krisztina
- dramaturgDuró Győző
- zenei vezetőMüller Péter
- koreográfusDavid Strnad
- korrepetitorFalusi Anikó
- kellékNagy Kornél
- nyelvi munkatársHalász András
- ügyelőJuhász Ádám
- súgóPapp-Ionescu Dóra
- a rendező munkatársaGyőrváry Eszter
„Örkény István művének színreviteléhez Székely Gábor kiváló prágai Macskajáték-rendezése nyitotta meg az utamat, amelyet 1974-ben mutatott be a cseh Nemzeti Színház. A Tóték pedig a Husa na provázku nevű, brünni kísérleti színházban került színre a hetvenes évek közepén. Jómagam a Tótékat a prágai Činoherní Klubban rendeztem meg 1982-ben, és a színház hét évadon át nagy sikerrel játszotta. Eddigi magyarországi öt Hrabal-bemutatóm, három Csehov-rendezésem és egy Kundera-színrevitelem után számomra logikus lépést jelent, hogy Örkény István e művét állítsam színpadra Szombathelyen. Csehovot, aki megértéssel ábrázolta az egyszerű emberek sorsát, valamint Hrabalt és Kunderát, akik nagy hangsúlyt fektettek a XX. században Közép-Európában élők nyakatekert és gyakran abszurd történelmi sorsfordulataira, sok közös vonás köti össze Örkénnyel. A csehek, a magyarok és a szlovákok ezt bőven megtapasztalták. Bizonyos motívumokat szükséges állandóan visszaidézni.
Nagy örömmel várom az újabb közös munkát a szombathelyi társulattal. Érdeklődéssel és csodálattal figyelem azt az energiát, amellyel a Weöres Sándor Színház nem mellőzhető művészeti intézménnyé vált nemcsak saját régiójában, hanem országos viszonylatban is.”
(Ivo Krobot)
2013. 10. 04.