Színházak
Debreceni Csokonai Színház
- 2023/2024
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
Giacomo PucciniTosca
Opera
Szövegét Sardou színdarabja alapján G.Giacosa és L.Illica írta
- Floria ToscaFarkasréti Mária m.v.Sudár Gyöngyvér m.v.
- Mario CavaradossiMirko Matarazzo m.v.
- Báró ScarpiaWagner Lajos
- Cesare AngelottiÜrmössy Imre
- SekrestyésTréfás György
- SpolettaBöjte Sándor
- SciarroneSzűcs Ferenc m.v.
- BörtönőrÜrmössy Imre
Közreműködik
a Debreceni Filharmonikus Zenekar
és
a Csokonai Színház Énekkara
- rendezőSzergej Maszlobojscsikov
- díszlettervezőSzergej Maszlobojscsikov
- jelmeztervezőBalla Ildikó
- vezényelKocsár Balázs
- rendezőasszisztensIványi Csilla
\" A Miskolci Operafesztivál színházilag mindenképpen legkiemelkedőbb, zeneileg is sok szempontból legkimagaslóbb előadása Puccini Toscája volt, a Debreceni Csokonai Színház és a Miskolci Operafesztivál közös produkciója, Szergej Maszlobojscsikov rendezésében.
Nem volt különösebben zavaró, hogy az ukrán rendező Puccini egyik legnépszerűbb operáját eltávolította amúgy is kérdéses verista gyökereitől, áthelyezve a cselekményt egy különleges szakrális szférába. A színpadi cselekményben és a szereplők közötti kommunikációban ugyanis egy főleg piros jelmezbe öltöztetett és kislányokból álló angyalkar közvetített, és a gyermekek maximálisan professzionális színpadi jelenléte nélkülözhetetlennek mutatkozott az előadás álomszerűségének, kissé torzított mennyei légkörének megteremtésében is. Erre az ötletre a rendezőt a cselekmény helyszínei (templom,Angyalvár) ihlethették, bár a Tosca, Cavaradossi és Scarpia által énekelt szöveg is tele van utalással.
(...) Kocsár Balázs vezetésével a debreceni zenekar biztos alappal szolgált a zenei és színházi alakítások maradéktalan élvezetéhez...\"
Nem volt különösebben zavaró, hogy az ukrán rendező Puccini egyik legnépszerűbb operáját eltávolította amúgy is kérdéses verista gyökereitől, áthelyezve a cselekményt egy különleges szakrális szférába. A színpadi cselekményben és a szereplők közötti kommunikációban ugyanis egy főleg piros jelmezbe öltöztetett és kislányokból álló angyalkar közvetített, és a gyermekek maximálisan professzionális színpadi jelenléte nélkülözhetetlennek mutatkozott az előadás álomszerűségének, kissé torzított mennyei légkörének megteremtésében is. Erre az ötletre a rendezőt a cselekmény helyszínei (templom,Angyalvár) ihlethették, bár a Tosca, Cavaradossi és Scarpia által énekelt szöveg is tele van utalással.
(...) Kocsár Balázs vezetésével a debreceni zenekar biztos alappal szolgált a zenei és színházi alakítások maradéktalan élvezetéhez...\"
2006. 09. 15.
Játszóhelyek, társszínházak, fesztiválok
Színház-választó
Válassza ki a keresett színház kategóriáját majd nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!