Színházak
Debreceni Csokonai Színház
- 2023/2024
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1973/1974
- 1972/1973
- 1971/1972
- 1970/1971
- 1969/1970
- 1968/1969
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1963/1964
- 1962/1963
G. A. RossiniA sevillai borbély
- RosinaBartolo gyámleányaCecilia LloydSáfár Orsolya
- BartoloorvosTóth JánosWagner Lajos
- Gróf AlmavivaSzerekován JánosMegyesi Zoltán
- FigaroborbélyHaja ZsoltBognár Szabolcs
- BasiliozenemesterJekl LászlóRácz István
- BertaRosina nevelőjeBódi MariannaProhászka Ildikó
- Fiorelloa gróf szolgájaBöjte Sándor
- ŐrtisztUdvarhelyi Péter
Közreműködik a Kodály Filharmonikusok és a Csokonai Színház Énekkara és a Szent Efrém Görögkatolikus Iskola diákjai
- rendezőSzinetár Miklós
- díszlettervezőHorgas Péter
- jelmeztervezőVelich Rita
- karigazgatóGyülvészi Péter
- vezénylő korrepetitorSzentai Cecília
- korrepetitorKunsági IstvánNagy Máté
- súgóDihen Viktória
- ügyelőSzabó Krisztián
- rendezőasszisztensBakai Barbara
Almaviva gróf álnév alatt vallja meg szerelmét Rosinának. A gyámapa, Bartolo doktor akadályozza a szerelmesek találkozását, ezért Almaviva hol részegként, hol a beteg énekmester helyetteseként jut be a házba. Figaro segíti a szerelmeseket egészen a házasságig.
– „Klasszikus szerelmei történet ez, de több is: a zeneirodalomnak az a műve, amely leginkább a pénzről szól. Az igazi főszereplő a pénz" – magyarázza Szinetár Miklós rendező. – „Az opera tele van cselszövéssel, intrikával, szerelemmel és vágyakozással, de valójában a pénz körül forog minden: kit mennyiért lehet megvesztegetni, kinek mennyi a pénze és a hatalma." A neves rendező szerint – aki A sevillai borbélyt nem először állítja színre –, a mű nagyon aktuális, mert mi másról szól ma (is) minden, ha nem a pénzről.
A sevillai borbély – mivel ismert, úgynevezett slágeropera – kettős feladat elő állítja a rendezőt: a néző olyan klasszikus előadást szeretne kapni, amelyben eléneklik és elmesélik a történetet, másfelől mindig szükség van valami újra. A debreceni Sevillai is ilyen lesz – ígéri Szinetár Miklós. Nem lesz benne semmiféle erőltetett modern „izé", de nem operamúzeumi előadást készítünk, hanem érdekes, játékos, vicces darabot a pénzről, és mindarról a felfordulásról, amit a pénz okoz.
2013. 03. 22.