Portré
Patrick Raftery
színész
Életrajz
A művész repertoárján megtalálni az operairodalom legnagyobb tenor szerepeit, s felléphetett már a világ legnevesebb operaszínpadain, a milánói Scalában, a londoni Covent Gardenben, a Párizsi Operaházban, a Frankfurti és a Hamburgi Operában, valamin a Seattle-i Operában. A művész zeneisége, hangjának kiemelkedő minősége és színpadi megjelenése fémjelzik fellépéseit olyan neves énekesekkel, mint Kurt Masur, Sir Colin Davis, Seiji Ozawa, Riccardo Muti, Bernard Haitink, Sir John Prichard és Nello Santi.
A Washington DC-i születésű énekes a Scalában debütált az 1993/94-es évadban, Spontini Veszta papnője című operájában. Az előadás karmestere Riccardo Muti volt, és a produkcióról élő felvétel is készült a Sony Classical gondozásában.
Ugyanebben az évadban Raftery bemutatkozott mint Parsifal, Sámson és Siegmund is; ez utóbbiként a Frankfurti Operában, a Herbert Wernicke által rendezett és Sylvain Camberling által dirigált Ring-előadásban. A kiváló tenor fellépett a Gewandhaus Orchestra, a l’ Orchestre de Nice, a Cleveland-i Szimfonikusok és a Philadelphia Orchestra partnereként többek között Berlioz Requiemjében, Beethoven IX. szimfóniájában, valamint Florestan szerepében a Fidelióban. Bár elsősorban drámai tenor szerepekben tűnik fel, Patrick Raftery baritonként is világszerte sikeres.
A Washington DC-i születésű énekes a Scalában debütált az 1993/94-es évadban, Spontini Veszta papnője című operájában. Az előadás karmestere Riccardo Muti volt, és a produkcióról élő felvétel is készült a Sony Classical gondozásában.
Ugyanebben az évadban Raftery bemutatkozott mint Parsifal, Sámson és Siegmund is; ez utóbbiként a Frankfurti Operában, a Herbert Wernicke által rendezett és Sylvain Camberling által dirigált Ring-előadásban. A kiváló tenor fellépett a Gewandhaus Orchestra, a l’ Orchestre de Nice, a Cleveland-i Szimfonikusok és a Philadelphia Orchestra partnereként többek között Berlioz Requiemjében, Beethoven IX. szimfóniájában, valamint Florestan szerepében a Fidelióban. Bár elsősorban drámai tenor szerepekben tűnik fel, Patrick Raftery baritonként is világszerte sikeres.
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György -
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét.