Hírek

Egy francia fiú, Adrien Lepage mindennapjaiba nyerünk bepillantást, a mániákusan doboló kamasz azonban egyre több titkot, élményt és emléket árul el nekünk. Furcsa világ tárul elénk, mely egyszerre irigylésre méltó és lehengerlő, de ad némi okot az aggodalomra is. Talán Adrien mégsem olyan „átlagos”? A kalandok, a csalódások, a megpróbáltatások ugyanúgy részesei az ő életének is, mint bármelyik másik kamasznak, akkor mégis mitől lehet ez a fiú más, mint a többiek? Hol tart most az életében, mi a múltja, és mik a tervei?
Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ az Élet-ritmusra című előadás a maga sajátos humorával Medveczky Balázs megrendítő alakításában.
Cédric Chapuis költőisége és embersége a francia és belga színpadokon minden korosztály szívét gyorsan megnyerte. A színdarabot Varsányi Anna fordításában láthatják a Pinceszínház nézői.
- „A darab legfontosabb üzenete az, hogy a különbözőség, a másság nem betegség. Azokat az embereket, akik valamilyen hátrányos helyzetben együtt élnek velünk, beskatulyázzuk, megbélyegezzük. Elfelejtjük, hogy ők ugyanolyan emberek, mint mi, csak bizonyos helyzetekre kicsit másként reagálnak. Ez olykor nagyon érdekes és gyönyörűen meg is színezi a hétköznapokat. Számomra pont az ő különlegességük a csoda.” – fogalmazott a rendező a Szeged.hu-nak.
-
Művészek írták
Abszurd királyság
A Műcsarnok abban a reményben vette fel idei programjába az Übü király drámához köthető, élményszerű ugyanakkor informatív tárlatát, hogy az a kánont szélesíti és bizonnyal „művészetet művészettel csináló” kiállítás. Új kutatásokat prezentál: látványos módon. -
Interjúk
„Az emberközpontú, emberséges színházban hiszek”
Bandi András Zsolt. A huncut-mosolyú, kócos szemöldökű, a vérprofi, a maximalista, az igazi nagy tehetségű színész, s az igazán emberséges ember, akinek mindenkihez van pár kedves szava, vagy egy humoros beköpése. Szerda Zsófi -
Művészek írták
Eternal Yorick – Life book Csaba Antal / díszlettervek
Antal Csaba indulásakor, a '70-es, '80-as években kialakult két kőszínházi iskola – a kaposvári és a szolnoki műhelyek – praxisával meghatározó módon hatott a színház művelőire és közönségükre. Szegő György