Színházak
Erkel Színház
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2006/2007
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1998/1999
- 1997/1998
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1993/1994
- 1992/1993
- 1990/1991
- 1986/1987
Karol WojtyłaAz aranyműves boltja
- TerézTóth Ildikó
- Ismeretlen férfiGáspár Sándor
- ÁdámGáspár Sándor
- AndrásKovács Tamás
- KristófKovács Tamás
- AnnaVarga Gabriella
- MónikaBallér Bianka Gréta
- I. hegedűn közreműködikAlexandre Anatolii Dimcevski
- II. hegedűn közreműködikDóczi Áron
- Brácsán közreműködikKondor Péter
- Csellón közreműködikBalog Endre
- rendezőSzikora János
- díszlettervezőSzikora János
- stylistZávodszky Dalma
- magyar szövegBalássy Péter
- zeneKrzysztof Penderecki
- karmesterDobszay Péter
- zenei vezetőDobszay Péter
Az Erkel Színház „otthonául” szolgáló tér névadója komoly irodalmi munkák szerzője, és erősen kötődött a színház világához: a későbbi II. János Pál pápa egyetemi évei alatt irodalmi esteket szervezett, több színjátszó társulatnak tagja, vezetője volt. Az aranyműves boltja című 1960-as verses dialógusának középpontjában három pár áll, akik jegygyűrűért mennek az aranyműves boltjába. A filozofikus szöveg a párok történetének bemutatásán keresztül járja körül a szeretet és a házasság szentségének témáját. Az Opera előadásában a lengyel „drámaíró” mellé a Wojtyłával barátságot ápoló, mindig különleges hangzásvilágot létrehozó, a közelmúltban elhunyt kortárs lengyel zeneszerzőt, Krzysztof Pendereckit „hívjuk” társul, hogy művei kísérjék a prózai színészek játékát.
A három idősíkon játszódó mű egymásba fonódó monológokon keresztül adja ki három pár történetét, rajtuk keresztül beszél az emberi kapcsolatok sokféleségéről és változékonyságáról, a választás lehetőségéről, az összetartozás és a szeretet fontosságáról
2021. 09. 08.